Як полегшити дитині адаптацію до школи:
- Розповісти про свій позитивний досвід школярства, показати перші шкільні фотографії.
- Не боятися називати емоції та хвилювання: свої і дитини.
- Сприяти формуванню довірливим стосункам з вчителем.
Одні вважають, що потрібно починати готувати малюка з трьох років, інші – за рік до вступу до школи. Але взагалі - то усе дошкільне життя дитини – це і є підготовка до школи. Найголовніше – не впадати в крайності. Не перестаратися із заняттями, викликавши заздалегідь відразу до навчання. Але і не пускати усе на самоплив, сподіваючись, наприклад, на вихователя дитячого саду.
Дитину вважають неготовою до школи, якщо вона:
- налаштована виключно на гру;
- недостатньо самостійна;
- надмірно збудлива, імпульсивна, некерована;
- не уміє зосередитися на завданні, зрозуміти словесну інструкцію;
- мало знає про навколишній світ, не може порівняти предмети, не може назвати узагальнювальне слово для групи знайомих предметів та ін.;
- має серйозні порушення мовного розвитку;
- не уміє спілкуватися з однолітками;
- не хоче контактувати з дорослими або, навпаки, занадто розв’язна.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ АДАПТАЦІЯ ДИТИНИ
ДО ШКОЛИ
1. Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання.
2. Не приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього впевненість у їх подоланні.
3. Частіше звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.
4. Навчіть сина чи дочку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися, доглядати одяг, акуратно їсти).
5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не пізніше дев’ятої години вечора, вставати о сьомій годині ранку).
6. Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок, кружечків, квадратиків).
7. Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть їх правильно гортати сторінки.
8. Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну враженнями від почутого, побаченого.
9. У будь-якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до самовдосконалення.
10. Завжди прагніть підтримувати вихователя, вчителя, не критикуйте його в присутності дитини.
11. Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною, коментуйте свої дії, детально розповідайте про предмети, які оточують малюка.
12. Хваліть дитину після кожного успіху.
Немає коментарів:
Дописати коментар