вівторок, 20 жовтня 2020 р.

Рекомендації вчителям з профілактики дезадаптації першокласників до школи

1.  Урахування вікових і індивідуальних психологічних особливос­тей дітей.
2.   Демонстрація вчителем віри в успіх дитини.
3.   Зняття неуспішних оцінок на перших етапах навчання.
4.   Використання «системи фішок» і грамот в оцінюванні діяльності дітей .
5.   Відділення оцінки конкретного вчинку від оцінки особистості дитини.
6.   Запобігання груповій критиці дитини або її робіт, а також по­рівнянь її помилок з постійними успіхами інших учнів.
7.   Порівняння якості роботи дитини тільки з її попередніми робо­тами.
8.   Указуючи на помилки, намітити шлях до успіху.
9.   Акцентування уваги учня на його успіхах, перемогах.
10.  Створення ситуацій успіху.
11.  Надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, доти­ком.
12.  Запобігання частому використанню в мові слів-заперечень.
13.  Підтримка і заохочення проявів активності в роботі на уроці у скутих, сором’язливих, тривожних дітей. Важливо звертати увагу інших учнів на їхні успіхи, підвищувати їхній статус у класі.
14.  Бажано не наполягати на публічних виступах і відповідях пе­ред усім класом тривожних, невпевнених дітей. Певний період їх можна включати в групи з 2—3 учнів, що разом будуть розповідати вірш, співа­ти пісню і т.д., щоб вони відчули підтримку.
15.   Для встановлення гарних відносин між дітьми в класі й форму­вання в них конструктивних способів взаємодії можна проводити за­няття на теми: «Знайомство. Як подружитися», «Що таке дружба?» і т.д. Така робота буде більш ефективною, якщо на заняттях викорис­товувати інсценування ситуацій, обговорення, проказування почуттів заданими ситуаціями. Також корисними будуть заняття з використан­ням веселих, жартівливих командних ігор.

Примітка. Протягом уроку за гарні відповіді діти одержують «фішки» (квіточки, геометричні фігурки тощо); за дуже гарні, великі відповіді на складні запитання вчитель дає дві «фішки». Наприкінці уроку учні показують, скільки «фішок» вони заробили. Тим, хто набрав чотири і більше «фішки», учитель ставить у щоденник на­клейку. За такої системи оцінювання діти розуміють, як учитель оцінює їхнє знання, за що вони одержують оцінки. Крім того, така ігрова форма оцінювання піднімає їм настрій і підвищує активність на уроках.
За підсумками тижня, у п’ятницю, учні одержують грамоти: за ус­піхи в навчанні; за те, що на цьому тижні дитина стала краще писати, читати, за які-небудь конкретні успіхи в навчанні; за гарну поведінку; за те, що дитина навчилася стримувати себе у певній ситуації; за ввічливість; за допомогу товаришеві й ін. (бланки грамот з малюнка­ми готує вчитель, ескізи можна змінювати).

Немає коментарів:

Дописати коментар