Як встигати все заплановане? Як навчитися правильно розподіляти час? Як позбутися звички відкладати виконання важливих завдань на останній момент?
Уміння розставляти пріоритети та розподіляти час – важлива навичка кожної успішної особистості. В умовах дистанційного навчання це вміння вкрай потрібне школярам! На відміну від звичайного шкільного режиму, коли час навантаження та відпочинку регламентується стандартною тривалістю уроків та перерв, під час дистанційки учні мають навчитися розподіляти свій час самостійно – встигаючи як навчатись, так і відпочивати.
Із чого починати планування, як мотивувати себе та як позбутися звички прокрастинувати – про це у нашому матеріалі.
Визначте мету
Запитайте в учнів, про що вони мріють? Яких цілей прагнуть досягти найближчим часом чи через кілька років? Запропонуйте їм сформувати свої цілі та записати їх, а потім подумати, що необхідно зробити, щоб досягти омріяних результатів.
Важливо! Запропонуйте учням візуалізувавати свої мрії на особистій мапі бажань та прописати конкретні кроки, які необхідно зробити для реалізації кожної з них.Складайте щоденний список завдань
Написати конспект, розв’язати приклади, запам’ятати дати, зробити проєкт та інше – щодня кожному учню необхідно виконати ряд завдань. Неправильне розподілення часу може викликати відчуття хронічного браку вільного часу та постійне почуття втоми. Насправді це наслідок перевантаження мозку та неправильного режиму дня.
Поясніть учням, щоб позбутися таких наслідків, необхідно щовечора планувати наступний день. Для цього усі завдання, які потрібно виконати впродовж наступного дня, варто записувати та поряд з кожним з них позначати час, що знадобиться на його виконання.
Наприклад, «додаткові заняття англійською мовою у додатку Duolingo – 30 хвилин», «виконання домашніх завдань на наступний день – 1,5 години» та інше.
Важливо! Формулювання у плані мають бути чіткі, конкретні та регламентовані часом. Для того, щоб зробити акценти у пріоритетності завдань на день, доцільно скористатись матрицею Ейзенхауера.
Плануйте завдання на тиждень
Щоб мрії стали реально здійсненими цілями, варто навчитися довгостроковому плануванню. Почати можна з маленького – привчитися планувати спочатку на день, потім на тиждень, місяць, а згодом на більш далекі перспективи.
Одна з характерних помилок початківців – планувати одразу на день десятки завдань, завідомо знаючи, що всі з них точно не вдасться виконати. Таким чином щовечора доводиться переносити значну частину незробленого на наступний день. Це не ефективно. Краще на день записувати лише ті справи, які точно вдасться виконати, для всіх інших краще скласти окремий список «Справи на тиждень», виконувати їх варто у вільний час упродовж найближчих днів.
Щоб список справ постійно був перед очима, запропонуйте школярам використовувати яскраві стікери, які можна приклеювати до ватману, де розграфлені дні тижня.
Важливо! Головна мета планування – не зайняти цілком кожен день протягом тижня, прописавши покроково виконання завдань, а зуміти знайти баланс між виконанням обов’язкових справ та часу на відпочинок і творчість.
Слідкуйте за регулярністю
Деякі завдання потрібно виконувати щоденно: наприклад, приділяти час спорту, відвідуванню онлайн-занять, прогулянкам на свіжому повітрі та інше. Щоб не занотовувати однакові завдання щоденно, привчіть школярів вести трекери корисних звичок. Із їхньою допомогою можна дисциплінувати себе на виконання щоденних рутин та відслідковувати власну організованість.
У бібліотеці «Всеосвіти» ви зможете безкоштовно завантажити понад два десятки різноманітних трекерів корисних звичок, які стануть у пригоді для дошкільнят, учнів початкових класів та старшокласників.
Важливо! Регулярність дозволяє навчитися планувати власний час, виробити корисні навички чи позбутись шкідливих звичок.
«Ні!» прокрастинації
Прокрастинація – психологічний стан, що характеризується постійним відкладанням виконання важливих справ та вирішення проблем на потім. Тобто це підсвідоме ухилення від складних завдань будь-якими способами – гортання стрічки новин у соціальних мережах, переглядання відео на Youtube, безцільні розмови телефоном та інше.
Навчіть учнів прийому «Pomodoro», його застосування допоможе сконцентруватися, чергуючи час навантаження та відпочинку. Його принцип полягає у тому, щоб чергувати види діяльності через рівні проміжки часу – 25 хвилин розумові навантаження, 5 хвилин відпочинку. Після чотирьох проміжків слід зробити більш тривалу перерву (15-20 хвилин).
Щоб не відволікатися, варто скористатися спеціальним застосунком, який буде подавати сигнали через відповідні часові проміжки. Застосунок «Pomodoro»
можна безкоштовно завантажити на Google Play чи App Store.
Важливо! Поясніть школярам, що вміння концентруватись, не відволікаючись на неважливі другорядні справи, – запорука успіху на шляху до високих результатів у будь-якій справі.
Карантин та дистанційне навчання – ідеальний час, щоб навчитися чомусь новому, самостійно підтягнути власний рівень знань з певного предмета та інше. У школярів купа вільного часу, головне – використати його з користю!
Немає коментарів:
Дописати коментар