Відомий французький
письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою
розкішшю на світі.
Спілкування людей – досить тонкий і складний процес. Кожен із нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід часто за рахунок помилок і розчарувань. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо у конфліктні ситуації. Вони вносять напруженість у стосунки, позбавляють спокою і радості.
Конфлікти бувають прихованими і явними, але в їх основі завжди лежить відсутність узгодженості між людьми. Тому конфлікт – це відсутність узгодження між двома або більше сторонами – особами, групами.Конфлікти – явище негативне,
небажане для кожного з нас, а особливо для педагогічних працівників, оскільки
саме їм частіше за інших доводиться стикатися з непорозуміннями.
Для того, щоб правильно зрозуміти причини виникнення конфліктів, уміти
аналізувати їх, слід навчитися управляти ними.
- наявність не менше двох сторін, які контактують між собою;
- взаємонесумісність цінностей і намірів сторін;
- протиставлення діянь однієї сторони іншій і навпаки;
- поведінка, направлена на ліквідацію планів і руйнування намірів іншої сторони, щоб придбати, здобути щось за рахунок неї;
- застосування сили і примусу з метою вплинути на поведінку іншої сторони в бажаному напрямку;
- наявність емоційної напруги в стосунках між партнерами.
Основними причинами конфліктів є:
· недоліки виховання, проявлені в грубощах,
черствості, нечесності, непослідовності;
· негативні риси характеру і, перш за все,
неврівноваженість, надмірна владність, неповага в спілкуванні.
Правила розв’язання конфліктних ситуацій
Не уникайте
конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати й запобігати негативним наслідкам!
Немає коментарів:
Дописати коментар