субота, 2 травня 2020 р.

Профорієнтація. Поради для педагогів


 Рекомендації  вчителям  для  роботи
з   учнями середнього  шкільного  віку

   1.     Слід пам’ятати, що лише в умовах творчого підходу можливий розвиток здібностей дитини. Будьте захопленими своєю справою, не бійтеся виявляти свої здібності не пов’язані з професійною діяльністю. Намагайтеся підтримувати неординарність і творчість своїх вихованців. 

2.      Враховуйте в педагогічній діяльності вікові психологічні особливості розвитку пізнавальної та інтелектуальної сфери:
  • у цьому віці логічна пам’ять, а також довільна і опосередкована є провідними. Слід стимулювати розвиток логічної пам’яті. Для дітей запам’ятовувати- означає мислити, встановлювати логічні зв’язки в рамках матеріалу. Дітям необхідно давати завдання, які потребують створення плану усного чи письмового тексту.
  • у роботі враховувати те, що мислення та мовлення взаємопов’язані й розвиток одного впливає на розвиток іншого.
3.         Виявлення здібностей має відбуватися обов’язково і не пізніше
6-7 класу.
4.        Пам’ятайте, що лише в навчальній діяльності формуються здібності. Це відбувається за рахунок засвоєння понять, уміння ними оперувати, розвитку логічного та абстрактного мислення.

Рекомендації для роботи з дітьми
старшого шкільного віку
1.      Необхідно стимулювати процес становлення практичних умінь та навичок для вдосконалення професійних здібностей.
2.      Слід надавати учням можливість працювати в таких сферах діяльності, де вони можуть виявити себе з кращого боку, реалізувати свій потенціал.
3.       Враховувати в педагогічній діяльності психологічні особливості розвитку пізнавальної та інтелектуальної сфери.
4.        У цьому віці думка остаточно поєднується зі словом. Слід стимулювати становлення мислення за допомогою риторичних вправ на формування вміння планувати, писати самостійні роботи та виступати перед аудиторією, відповідати на запитання. Надзвичайно велике значення мають різні форми письмового викладу. Використовувати таку форму роботи не лише на заняттях з мови і літератури, а й на заняттях з таких предметів, як історія, географія, біологія, іноземна мова.
5.        Необхідно навчити учнів самостійно знаходити визначення понять та оперувати ними. Для формування таких умінь слід враховувати індивідуальні особливості кожного учня, давати їм матеріал, який потребує додаткового самостійного опрацювання. На заняттях працювати над визначенням понять, а не давати їх у готовому вигляді.
 6.       Сприяти формуванню внутрішнього плану дій за допомогою спеціальних вправ. Наприклад, під час розв’язування задачі спочатку створювати план дій, а потім практично їх розв’язувати.
 7.       Сприяти розвитку таких показників творчого мислення, як гнучкість, швидкість, точність, оригінальність.
Давати учням завдання, які потребують використання перелічених показників.
Швидкість – здатність висловлювати максимальну кількість ідей. Гнучкість – здатність висловлювати різноманітні ідеї. 
Оригінальність – здатність генерувати нові, нестандартні ідеї. 
Точність – здатність удосконалювати чи надавати завершеного вигляду своїм ідеям.   Наприклад:
  • Природничі науки. Назвати максимальну кількість предметів, які працюють на електриці, або розповісти про всі можливі варіанти використання води.
  • Мова. Описати сферу життя уявної істоти.
  • Математика. Назвати предмети, які існують парами, розповісти про можливі варіанти класифікації таких предметів.
  • Музика. Показати, наскільки по-різному може звучати певний музичний інструмент.
  • Художня творчість. Намалювати фантастичну тварину, виготовити один і той самий предмет з різного матеріалу.  



Немає коментарів:

Дописати коментар